Tuesday 19 May 2020

CARA BELI EMAS PUBLIC GOLD

Ada banyak kaedah untuk membuat belian emas jenama Public Gold. Anda boleh pilih cara yang paling mudah bergantung kepada keselesaan masing-masing. Saya terangkan secara ringkas (4) kaedah belian emas:

1. OUTRIGHT PURCHASE - LOCK HARGA

Untuk menggunakan kaedah ini, pelanggan perlu memiliki PG Code terlebih dahulu. Biasanya pelanggan yang menggunakan kaedah OUTRIGHT PURCHASE adalah pembeli yang ingin menyimpan sendiri emas fizikal. Proses pembelian melalui OUTRIGHT PURCHASE:

  • Lock harga melalui website Public Gold
  • Bayaran ke akaun bank ke Public Gold setelah menerima invoice
  • Datang ke cawangan Public Gold terdekat untuk mengambil emas fizikal
Rujuk harga PG Sell jika ingin membuat belian
Untuk belian kali pertama (belum memiliki PG Code), saya nasihatkan anda untuk menghubungi admin ditalian 016-861 5184 bagi memudahkan urusan belian. Pembeli yang menggunakan kaedah OUTRIGHT PURCHASE biasanya mempunyai bajet 10 gram dan keatas.


2. SYARIAH EASY PAYMENT PURCHASE (SEPP) - BELIAN SECARA ANSURAN

Public Gold turut menyediakan kemudahan pembelian emas secara ansuran selama 4 atau 10 bulan. Sila minta bantuan Introducer atau boleh login ke website Public Gold (jika telah memiliki PG Code) untuk membuat place order.

Contoh jadual bayaran secara ansuran selama 4 bulan
Selesai semua bayaran, anda boleh ke cawangan Public Gold untuk mendapatkan emas fizikal.


3. WALK-IN (CASH AND CARRY)

Walaupun kebanyakan pelanggan lebih suka menggunakan kaedah tempahan secara online, masih ada juga pelanggan yang lebih selesa datang sendiri ke cawangan Public Gold. Biasanya pelanggan yang lebih berusia dan tidak memiliki online banking memilih untuk datang secara walk-in ke cawangan kami.

Kaedah ini sama seperti kedai emas biasa, bayar dan bawa balik emas, Sekiranya anda datang secara walk-in, maklumkan kepada staff kami untuk meletakkan Adzlan (Master PG008610) sebagai Introducer. Jangan lupa untuk menghubungi admin ditalian 016-861 5184 untuk mendapatkan panduan simpan emas patuh syariah secara PERCUMA.


4. GOLD ACCUMULATION PROGRAM (GAP)

Kaedah belian emas paling popular adalah menggunakan akaun emas GAP. Ketika artikel ini ditulis, sebanyak 222,201 orang telah memiliki akaun emas GAP di Malaysia. Belian boleh dibuat dengan harga paling minimum RM100 sahaja.

Harga emas GAP dikemaskini setiap hari pada jam 12:00 malam
Jika ingin mendapatkan info penuh dan panduan PERCUMA cara memulakan simpanan melalui akaun emas GAP, anda boleh WhatsApp admin sekarang ditalian 016-861 5184.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.