Tuesday 7 August 2018

PELABURAN "SILVER"

  1. Sebelum melabur dalam silver pastikan anda telah memiliki simpanan emas fizikal terlebih dahulu.
  2. Pada tahun 2011 harga emas melonjak 35% tetapi silver NAIK melebihi 100%.
  3. Potensi harga silver naik lebih tinggi disebabkan permintaan oleh industri sedangkan pengeluaran silver dari lombong semakin berkurangan.
  4. Harga semasa silver juga sangat rendah “undervalue” jika dibandingkan dengan emas 1:80.
  5. Walaupun silver boleh dibeli pada harga murah, pastikan pilih jenama yang betul. Setakat ini di Malaysia, hanya Public Gold menerima jualan semula silver tanpa syarat-syarat yang menyusahkan pelanggan. Tidak seperti emas fizikal yang dengan mudah boleh dijual semula di seluruh dunia!
  6. Silver tidak mudah dipajakkan seperti emas. Setakat info yang saya tahu, hanya Ar-Rahnu Koperasi Dagangan Emas (KDE) yang menerima silver untuk pajakan.
  7. Kadar spread silver juga agak tinggi bermula 12-15%. Namun berhati-hati untuk silver jenama X, boleh jadi silver tersebut tidak laku untuk jualan semula walaupun kepada pengeluarnya sendiri.
  8. Saya beli silver atau tidak? Sudah tentu jawapan saya YA. Saya letakkan emas 80% dan silver 20%.
  9. Nak beli silver, pastikan pilih jenama yang betul. Melalui Silver Accumulation Program (SAP), simpanan silver boleh dimulakan dengan RM100 sahaja.
  10. Selain menawarkan harga terbaik, belian melalui SAP juga telah disahkan patuh syariah. Sebab itu pembeli silver jenama Public Gold sentiasa berada dalam “peace of mind”. WhatsApp admin ditalian 016-861 5184 untuk pertanyaan lanjut.

Jongkong silver 5 kilogram keluaran Public Gold
















Dapatkan eBook BISNES EMAS MODAL KECIL [KLIK DISINI]

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.