Friday 13 November 2020

HARGA EMAS TURUN

Edisi Covid-19 (2nd edition) boleh dikeluarkan dari akaun GAP!

Bila harga emas turun pelabur dan penyimpan emas fizikal jadi seronok. Teknik pemurataan harga akan digunakan atau disebut “cost averaging technique".

Sebagai pelabur dan penyimpan emas, teknik ini sesuai digunakan untuk meminimumkan kos belian emas pergram dan keuntungan jangka masa panjang.
  • Umumnya dalam jangkamasa PANJANG harga emas akan NAIK
  • Dalam jangkamasa PENDEK pula situasi harga emas akan ada TURUN dan NAIK
Bagaimana teknik kos pemurataan harga boleh membantu?

Simulasi:
1. Harga emas dunia berubah setiap saat, ada masa tinggi dan ada masa rendah. Bila harga emas dunia turun, harga emas GAP ikut turun. Cuba jenguk kedai-kedai emas diluar, admin percaya masih banyak kedai yang jual harga tinggi. Tahniah sebab bijak ada akaun emas GAP, boleh beli pada harga rendah!

2. Tiada siapa tahu seberapa tinggi harga emas dan seberapa rendah harga emas pada masa depan. Jadi, saya beri contoh simulasi bagi yang simpan dalam akaun emas GAP.

Katakan sebelum ini anda membuat belian emas 1 gram pada harga:
  • RM250
  • RM260
  • RM300
  • RM275
Purata kos 1 gram emas yang dibeli adalah:
RM250 + RM260 + RM300 + RM275 = RM1,085
RM1,085 bahagi 4 = RM271.25
Jumlah keseluruhan modal yang dikeluarkan untuk beli 1 gram emas setiap bulan hanyalah RM271.25 (Jumlah gram semasa bersamaan 4 gram). Kita dapat menggunakan teknik pemurataan ini sekiranya konsisten membuat belian emas setiap bulan.

"Konsisten simpan emas adalah WINNING FORMULA paling kuno tapi berkesan. Penyimpan emas fokus pada jumlah GRAM yang disimpan, bukan HARGA"

Bantuan lanjut boleh WhatsApp admin ditalian 016-861 5184 atau KLIK DISINI

Jom belajar BISNES EMAS MODAL KECIL KLIK DISINI

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.